Swedish girl, living in Africa.

Victoriafalls, bungee jump och babianer.

Kategori: Allmänt

Halli hallå!
Ännu en fantastisk dag i Zambia och en mycket lyrisk Malle. 
Åkte till Viktoriafallen imorse, träffade två tjejer på bussen som vi hängde med. Vi gick in på området och kollade rundor. Vi skulle till bron som går mellan Zambia och Zimbabwe. Där Amanda skulle hoppa bungee. 
Inne på området visade det sig att vi gått fel, så vi fick gå ut igen. Påvägen tillbaka kom det en stor babian emot oss, som började springa. I panik sprang vi tillbaka, men babianen attackerade Amanda och tog hennes väska. När jag vänder mig om ser jag Amanda och babianen ha lite utav en dragkamp om hennes väska, sen skriker Amanda på babianen och går vidare. HA HA HA!! Vi andra tre rädda tog oss ut försiktigt med vars en pinne i handen, redo för kamp! Vi lyckades skrämma iväg de andra babianerna och kom ut säkert haha :) Afrikas fina djurliv! 

Vi kom till bron, Amanda hoppade, de andra hoppade, jag tittade på! Amanda är härmed den coolaste kompisen jag har, all respekt till den bruden!! Hon sa även glatt efteråt "nu kan du aldrig mer kalla mig pussy, hah!" 
Efter deras hopp och sådär gick jag och Amanda ib på området igen och tittade på fallen. Vi kom så nära, och det är så himla magiskt! Det är som tagit ur en dröm.. 
Har inte så många bilder på mobilen, men när jag har min dator igeb ska jag bomba med bilder! Inte för att bilderna gör vattenfallen rättvisa, önskar ni alla var här och upplevde det!! 

Helt genomblöta gick vi sen tillbaka och tog en taxi till stan :) nu har vi köpt bussbiljett till imorgon då vi lämnar livingstone för att spendera en natt i lusaka. Vi har inte bokat hotell, vi är ju lite beroende av att vara snåla.. Så vi får se om vi hittar någon Nice bar eller nattklubb att fördriva natten på! 
Torsdag morgon åker vi tillbaka till älskade Tanzania! 

Over and out







KOMMENTARER:

  • Mamsi säger:
    2014-04-01 | 19:14:43

    Låter helt underbart! Njut allt ni kan

Kommentera inlägget här: