Swedish girl, living in Africa.

Bergsbestigning.....

Kategori: Allmänt

Ah tjenaa! 
Idag har varit en svettig dag. Mötte upp Sara, Fanny och Amanda imorse för att ta en taxi till arusha waterfalls. När vi klev av taxin var det dags för vandring. Chauffören sa att det skulle ta 15 minuter. Det var bullshit. En timme senare, efter massa uppförs backar, lera, svett, trötta ben, sol, var vi framme på eb skola där vi skulle betala och få B guide med oss. Från skolan skulle det ta 20 minuter till fallen. Bullshit igen. Ytterligare en timme senare var vi framme. På den senare timmen hann jag ramla 5 gånger och landa på rumpan för att glida neråt. Jag hann även önska livet av mig ett par gånger. Herregud, det är ett under att jag lever!!!! Jag hade tre personer som hjälpte mig ner för kullarna, och utan dem hade det fan inte gått alltså. En av de som hjälpte mig var en pojke som är 8 år. Då himla liten och smal, men han drog mig upp för stenar och allt, fattar ni hur dålig jag kände mig ?? Haha! 

Väl framme vid vattenfallet käkade vi lite chapati och vilade. Inte långt där efter började vandringen tillbaka. Mina ben är SÅ trötta. Ikväll kommer jag sova så himla gott! 


I början. 

Uppe bland molnen. 


Min hjälte! 


Beautiful 


Plan mark, hur skönt? 


Min hjälte
Kommentera inlägget här: