Swedish girl, living in Africa.

Födelsedagsfirande!

Kategori: Allmänt

Zup?!
 
Igår fyllde vår kära Fanny år och detta skulle ju såklart firas! :) 
 Sara kom hem till min vid 5 tiden för att baka Fannys favorit, kladdkaka. Den blev väl sisådär kladdig.. men det blev en kaka, och den var god. Jag, Sara, Fanny och Jessica var och åt på Ice Age club. VÄldigt mysigt, men himla konstig servitris.. 
 
Efter maten gick vi hem om Sara och Fanny för att hämta lite saker, och sen gick vi hem till mig igen. Vi käkade kakan och sen kollade vi på film. Sara hade köpt massa popcorn, chips och allt möjligt, så det var hur mysigt som helst. Bäst av allt... vi såg Crossroads. åååh. 
 
Efter filmen gick vi och la oss. De sov över hos mig, så det blev en riktigt girly-girl sleepover, hih! 
 
När vi vaknade mådde Sara dåligt och hade feber. Min baba körde oss till sjukhuset där Sara fick ta lite prover och sådär, och sen la dem in henne med dropp. Jag och Fanny stack iväg och jobbade. 
 
Himla jobbig dag på jobb alltså. Barnen är hopplösa emellanåt. De bara bråkar och slåss. Idag slog de tillochmed på mig jättemycket, så jag sa till läraren att jag inte ville vara kvar och att jag ville hem. Vi hade ett samtal med barnen och lärarna sa till dem att de inte skulle slåss. Sekunden senare slåss dem igen, jag orkar inte. 
Inte alltid kul med barn.. 
 
Efter jobb gick jag till Sara på sjukhuset igen. Hon visste inte vad det var ännu. Fanny kom strax efter mig, och då kom även läkaren och berättade att hon hade fått Tyfoid. Vilket är sådär... Hon är vaccinerad, och det är jag med.. Men man kan tydligen få det ändå. Aja.. Nu har hon fått gå hem, och hon fick medicin, så nu hoppas jag att hon blir bra så fort som möjligt :) 
 
Snart kommer Amanda hem igen! :) 
 
Preppar kakan! 
 
 
Sara, Jessica och Fanny! 
 
 
Kommentera inlägget här: