Swedish girl, living in Africa.

16/1

Kategori: Allmänt

Mambo!
vaknade klockan 6 av mitt alarm. Det var tänkt att jag skulle ut och jogga innan solen gick upp, men jag stängde av alarmet och vände mig om istället. Vaknade halv 8 av mig själv, låg kvar en stund och sen gick jag upp för att göra alla morgonsysslor. Frukosten idag blev en kopp te på rummet, och när vi båda var klara gick vi iväg till jobb. Vi brukar vara på jobb vid sådär hav 10 tiden... men idag var vi där faktiskt redan runt 9.

Jag var med de stora barnen på jobb idag, det är nice att byta runt lite. Det är roligare att vara med de stora barnen, för de förstår mig, och de räknar matte. Det är dock så himla mycket mer mysigt att vara med de små barnen, för de vill mysa och leka hela tiden. Så det beror lite på hur man känner sig på morgonen :)

Vi stack ifrån jobb ganska tidigt idag. Jag var jättetrött, och vi skulle käka lunch hemma. Vi åt Chips mayai, det är som en omelett kan man väl kalla det... kanske, eller nej! Det är pommes och ägg stekt tillsammans, så det blir väl lite som en omelett. Ah bestäm själv. Det är gott, men vi får det ganska ofta.. Så det är inte en favorit längre.
Efter lunchen vilade vi oss lite i trädgården (för det behövdes ju......)
Adil kom och hämtade oss med piki-pikis, och när han kom in i trädgården skulle han skoja med mig och hälla vatten på mig.. Så jag skulle springa iväg, och sprang rakt in i ett fönster. SÅKLART. Nu har jag ett blåmärke på armen och en fet bula i huvudet. Why not.

Vi stack och kollade på Adils fotbollsmatch, och idag var det en viktig match. Det laget som vann idag skulle gå vidare till en annan grupp, vilket innebar att man spelar på en riktig arena, och inte på en "gräsmatta" (ruttet gräs) Där det bara ryker dåfort någon trillar. Dessvärre förlorade Arusha, och vi kommer alltså inte komma undan denna planen än..

Nu har vi precis kommit hem igen, och vi sitter på vårt rum och tar det lugnt. (igen..)
ja.. jag vet inte vad jag ska skriva mer. Idag har inte varit någon speciell dag direkt.. Eller, alla dagar här är speciella.. Så blir det nog när man jobbar med barn, och när man är utomlands, men inget värt att nämna idag dessvärre.
Strax middag, och det är väl kvällens höjdpunkt! :)

Kommentera inlägget här: