Swedish girl, living in Africa.

Blöt helg!

Kategori: Allmänt

oh nu tror ni att det regnat på oss va??? 
nehe, det har det verkligen inte! 
 
Haft en himla skön helg. Fredagen var lite sådär, var hemskt trött.. Var på jobb och sen stannade vi bara hemma med familjen hela dagen, jag sov ganska mycket haha!
 
Lördagen var himla skön. Vi gick upp runt 8 för att tvätta våra kläder. Man gör ju det för hand här. Det är inte så jobbigt som det låter.. Det var ganska mysigt, för jag och Amanda satt och gjorde det tillsammans. Hela familjen har typ tvättdag på lördagar, men vi var tidiga så vi var klara innan de andra börjat. Vi stack ner till stora vägen och tog en Dala till stan. Vi drog till Arusha hotell för att bada. Sara, Fanny och Mariella var redan där, så vi chillade där några timmar. Jag smörjde in mig med solskyddsfaktor 30, men jag brände såklart mig. Inte lite heller.. 
 
Efter poolen stack vi till Masai market och kollade lite, jag fick köpt ett par byxor och ett skärp, hur fint som helst! Jag hade kunnat gå där hur länge som helst. Om det inte varit 30 grader och om de som säljer inte varit så himla på och efter en. Efter Masai market gick vi till Masai camp för att träffa våra danskompisar. 
 
Idag, Söndag, har också varit en underbar dag! Vi gick upp tidigt idag med, för att käka lite frukost och sen dra iväg till Maji moto, det är varma källor, som ligger lite utanför Moshi. Alltså att komma dit var ju ett rent....... Äventyr, för att säga det fint. Vi tog en buss till Moshi, och sen där fick vi ta en Dala till ett ställe i Moshi som hette Bona, eller något sånt. Därifrån tog vi en trehjuling upp till Maji moto. Denna resan tog typ en timme, och det var living hell! Det skumpade, och jag trodde seriöst att vi skulle dö. 
 
När vi väl kommit fram till Maji moto, så insåg vi att det verkligen vart värt det, Alltså SÅ underbart! Vi badade och chillade där i kanske 2-3 timmar, och sedan åkte vi hem igen. Påvägen hem skulle såklart den här hemska trehjulingen gå sönder(!!!!!!!!) Så vi var fast, mitt ute i ingenstans... I monster värme. Knappt svettigt. Älskade livet då :) 
 
Efter mycket om och men kom vi äntligen till Bona igen, och vi käkade en (väligt) sen lunch. Efter maten stack vi hem till Usa med buss igen. Vi duschade och bytte om och packade för natten och åkte sen till Arsha för att träffa Omii och Hamisi. Nu ska vi chilla här hela kvällen och måste även sova över, eftersom våra regler där hemma. Mysigt! 
 
Enjoy fina människor! <3
 
 
 
Vita valen, Whatever, jag är lycklig 
 
 
SÅ himla fint!!!! 
 
 
Fina vänner! 
Kommentera inlägget här: