Swedish girl, living in Africa.

fun day.

Kategori: Allmänt

 mambo!
 
Idag har varit en speciell dag. 
Steg upp klockan 6 för att göra vid oss och sen gå till kyrkan. 
våra tre bröder, Daniel, tim och tom, och grannen daniel, och jag, Andy och Amanda gick till kyrkan. 
Vi ville se hur det var, så vi blev ett litet gäng som gick dit. 
Jag är inte troende direkt, men jag ville gärna se hur det går till här. Det var en katolsk kyrka, och den såg inte alls ut som kyrkorna hemma. De sjöng och klappade och skrattade jättemycket.. själva gudstjänsten var på swahili, så jag förstod ju inte mycket. Jag gjorde som de andra på gudstjnsten gjorde, och hoppades att det gick bra. Jag filmade även innen i kyrkan när de sjöng och gick runt. Roligt minne! Gudstjänsten varade i 2,5 timme, det var mindre kul!! 
Efter kyrkan åt jag lite frukost, och sen gick jag och lade mig. Somnade direkt och sov till 1 typ. skööööönt! 
När jag vaknade tog jag en dusch, en riktig dusch, där jag lyckades tvätta kropp och hår på samma gång, det var det skönaste. Vi chillade lite ute i trädgåden och jag fick skypeat med min söta emma! 
vid 3 kom Adil och hämtade mig och amanda för att åka och kolla på hans match.  Vi blev hämtade på Piki-piki, det är motorcykel på swahili typ.. Och det var ganska jobbigt haha! De kör som galningar, och jag var lite rädd att dö.. typ hela tiden. 
 
Vi hittade en skuggig plats vid planen och satt där. Det är sjukt jobbigt att vara vit här.. När vi satt där så kom det fram en massa barn som satt med oss (det är inte jobbigt) och de började ta på mina armar (för jag är vit) och började dra mig i håret och sånt.. Det är lite småkul till en början, men dessa barnen har typ ingen gräns. 
Lite störigt. 
 
Adils lag vann, och efter matchen skulle han fixa vars en piki piki till oss så vi kunde åka hem, men han kunde inte hitta någon, så jag och Amanda fick åka med i lagets Dala-dala. Så det var vi två tjejer, och ett helt fotbollslag, och full musik. Jag var på heeelt rätt plats.. ;) 
Här slänger de av sig tröjan direkt efter matchen med. hihi! 
 
Vi kom hem ifrån matchen för 1,5 timme sen ungefär.. och nu har jag precis kommit hem ifrån grannen. Jag var och hälsade på hans små getter och hans kor. Jag gick dit för att testa att mjölka hans kor, det var väldigt.. ja, nasty! Det var roligt också, så nu har jag provat det! ;) Man måste passa på när man är här! Det blev lite messy, efter att jag råkat spruta massa mjölk på daniel, och han skulle hämnas.. så det blev lite krig. 
 
Nu sitter jag i soffan med Andy, Lars, Amanda och Laurent. Snart är det dags för middag, och efter middagen ska jag göra armband med Tom. Han ska lära mig hur man gör afrikanska armband, kommer bli så fly! 
 
Nu är det en vecka sen jag åkte hemifrån, och det har gått så fort! Jag har så roligt, och har det så himla bra här, och trivs riktigt bra. Jag saknar er där hemma, och längtar tills vi ses. Samtiigt som jag aldrig vill hem, SÅÅÅÅ mitt förslag är att ni packar era väskor och kommer hit! :) 
 
Lala Samala! <3
 
 
Hos grannen Daniel. Sötaste geten! Denna följer också med hem. (okej pappsen?????)
 
 
Mjölkar med Daniel! Denna får dock stanna i Afrika. 
 
 
Kommentera inlägget här: