Swedish girl, living in Africa.

Helt slut!

Kategori: Allmänt

Holla! 
 
Började dagen på ett inte så himla trevligt sätt. Jag vaknade av att Adils granne spelade jättehög musik där de bara sjöng om jesus.. detta var halv 7 på morgonen. Låg på Adils madrass på golvet, tre stycken, och ändå frös jag något sjukt! Jag försökte somna om, men det gick inte. Vid halv 8 vaknade Amanda också, och då fick vi liv i Adil så han kunde följa oss till Dala-Dala till stan. 
  Jag älskar det här med att folket här är så chill.. det är typ "pole pole" (ta det lugnt) hela tiden, och man stessar aldrig. När man sitter på en Dala och är extremt kissennödig, så man nästan dör alltså.. DÅ älskar jag det inte. underförstått, en ohärlig dala tur!
  VI hoppade av i stan och gick med snabba steg till Fifi's för att kissa, och sen gick vi till Sanawari och tog en Dala hem. Jag hade sovit ungefär 1 timme inatt, och var så himla trött. När vi kom hem skyndade jag mig in på rummet för att sova, men jag somnade såklart inte. Jag låg och kollade lite film och lyssnade på musik. Till lut blev jag så rastlös, men jag orkade inte göra någonting. Idag skulle jag återigen ta tag i min tvätt..m en det var jag alldelles för trött för! Jag orkade efter mycket övervägan klä på mig och gå ner till Rotterdam supermarket för att köpa chips och choklad. När jag kom hem igen satte jag mig ute i skuggan med mitt gotte och njöt. 
 
När jag suttit i skuggan en stund fick jag den fantastiska idén att faktiskt lägga mig i trädgården och sola.. Jag har inte gjort det sen jag kom hit! Och ja, alla säger att jag är så himla vit, Men shut up!! Om ni varit här hade ni förstått.. Det är alldelles för varmt att ligga och sola :( Men idag la jag mig en stund. 
När jag legat ner en minut, då rann det seriöst svett ifrån mig, och jag överdriver inte! (jag vet att jag är äcklig) 
Jag gav därför upp efter 10 minuter, jag försökte iallfall... Fick springa in och ta en snabb dusch innan lunchen, och nu såhär på kvällskvisten ser jag att jag faktiskt fått jättemycket färg. Så jag rekomenderar Tanzanias sol mitt på dagen, superb! 
   Efter lunch blev jag och Amanda hämtade av en man som äger en farm där de odlar kaffe.Baba kände någon som gjorde det, och jag var väldigt intresserad eftersom jag, som ni vet, inte överlever utan kaffe! 
Farmen låg en halvtimme bort ungefär, vid foten av Mount Meru. Vi körde igenom en skog typ.. (inte som skog hemma) och jag var Helt blown away! Naturen här är så himla vacker, det är helt sick. Varje gång jag är pånya platser inser jag hur lycklig jag är att få uppleva detta. Man blir helt tagen, hihi. 
 
När vi kom fram till farmen blev vi visade runt, De hade en STOOOR  farm, med massor av bananträd, kaffebuskar, en skola, kor, kycklingar och 4 barn. Det fanns verkligen allt där, de bodde så himla fint, stort och bra. Han visade oss hur man gör kaffe ifrån grunden, och jag var i himmeln. När han visat oss klart, så tog vi en kopp kaffe. Vi malde bönorna han hade på lager till finmalt kaffe, och detta gjorde vi för hand. Så gott! Jag gjorde en beställning, så imorgon kommer han med 1 kg malda kaffebönor till dörren, så nu slipper jag africafe. 
  När vi var färdiga på farmen körde han oss hem. Vi körde på en stenig liten väg, som alla vägar är här, och det är sjukt svårt att hålla sig stilla, och det hoppar och bumpar extremt mycket. Såklart lyckades jag somna, och vaknade av att mitt säte flög framåt, crazy! 
 
Nu har jag precis vaknat, och hunnit gå ner till Rotterdam igen för att köpa mer godis, ja jag är bakis, och sitter och kollar på Sound of Music. Idag har varit en himla seg dag, men himla chill med. Som det ska vara här i Tanzania! 
 
Puss och kram
 Bilder kommer på facebook istället.
Kommentera inlägget här: