Swedish girl, living in Africa.

Lazy day!

Kategori: Allmänt

mambo!
 
Idag gör jag inte mycket alltså..
var i skolan imorse,. jag och amanda höll lektion själv.. det gick väl bra! 
Det är lite kul om man tänker efter.. Barnen i vårt barnhem är 3-7 år.. och alla pratar engelska.. de som är 6-7 år pratar väldigt bra engelska, och de räknar mycket matte. 
Om man jämför med Sverige,.. där vi får börja lära oss engelska när vi går i trean, och då är man typ.. 8-9? 
Funny shit. 
Vi har en kille som är så himla duktig. Han är 6 år, och idag läste han en hel bok för mig på engelska. Eller ja, en barnbok alltså.. det kunde nog inte jag när jag var 6 år. Är en stolt teacher! 
När man kommer på morgonen skriker alla barnen "godmooooooorniiiiing teacheeer" cute.
 
efter skolan gick vi hem och käkade lunch med våra "syskon" Så himla gott alltså!! Någon gryt/soppa sak.. med potatis, morötter och banan.. Stört gott. Och sidan av hade de gjort en fruktsallad typ, med avokado, mango och apelsin. Och idag har de plockat mango från vårt träd, så jag antar att det var vår egen mango vi åt, nice! 
 
Jag somnade en liten stund efter lunch. I Tanzania finns ingen som helst press på tider osv.. Folk säger hela tiden "relax" "don't stress" och så.. och det här med Tanzania Flexible Time. ganska nice! 
 
Nu sitter jag och amanda ute i skuggan och chillar. Snackade med äldsta sonen nyss, Deo, så han erbjöd sig att visa oss runt. Så nu ska vi ut på promenad med honom, mys! 
 
TTYS!
 
 
 
 Amanda och Lumi när vi chillade igår! 
Kommentera inlägget här: