Swedish girl, living in Africa.

svettig!

Kategori: Allmänt

mambooo! 
 
Första dagen på jobb avklarat.
Vaknade vid 7 för att ta en dusch innan jobb. Idag skulle jag tvätta håret.. det är som att varje gång man kommer in i "badrummet" så funderar man på hur man ska duscha.. det är lite annorlunda. Men håret blev rent.. 
Måste även säga att jag lämnat hårfön, plattång  och smink hemma.. pretty nice! 
Efter duschen var det frukost, åt bara en banan och drack kilimanjaro te. Fick slänga i mig en vätskeersättning också,.. redan dags! Tur Nathalie darling tänkte på det innan jag åkte! :) 
 
Vi gick till skolan efter frukost, det är ungefär 15 minuters promenad. Och vi var så lyckliga när vi kom ut för det var molnigt, och svaalt!! Det var helt underbart på jobb.. alltså barnen är otroliga! Jag har aldrig sett så många (34) barn på samma gång som är så glada... de är så glada hela tiden, och de ger en så mycket kärlek.
Det är en flicka, Aisha, hon är verkligen min bebis.. hon släpper mig aldrig! hon somnade nästan i min famn när vi satt på marken under ett träd. Super gulligt. På skolan hjälper jag barnen som är lite äldre, 6-7 år, med matten.. det är inte riktigt som jag tänkt mig, men det är hur bra som helst! :) Det är lite svårt med kommunikationen eftersom barnen pratar swahili, och inte är så bra på engelska än. Men de lär sig, och jag lär mig Swahili varje dag!:) 
 
Efter jobb hade såklart solen mutat bort alla moln, och det blev olidligt varmt igen.. 
Adil kom och hämtade mig och Amanda, så vi gick och käkade lunch, och sen tog han med oss på en Local Market, där vi var de enda Mozungos (viting). På marknaden skulle jag köpa kläder, och Adil hjälpte oss, vår personal shopper ;) 
 
Nu Är vi hemma och chillar lite, varit en lång dag. Om en stund blir vi hämtade för att åka in till stan, där vi ska käka middag med några andra volontärer, Vi ska äta middag för att en tjej, Renee ska hem på lördag. 
 
Imorgon ska jag ha med mig kameran på jobb och när vi är ute, så jag kan lägga upp lite bilder! 
Stay well, Puss! 
 

KOMMENTARER:

  • Mamsi säger:
    2014-01-09 | 13:32:15

    Härligt att höra att allt är bra, ser fram emot bilder på barnen! Kramar

Kommentera inlägget här: