Swedish girl, living in Africa.

Tagit helg!

Kategori: Allmänt

mambo! 
 
Det blev inget skrivande igår.. hade fullt upp! 
På morgonen var det dags för jobb som vanligt, jag hade med min kamera så jag har fått massor av fina bilder! 
Hela dagen på jobb bar jag runt på barn. Hela förmiddagen var det Aisha, min lilla bebis. Jag skojade med en av lärarna, Violet, att jag skulle ta med Aisha hem till Sverige.. och vi skrattade lite och så, sen frågade hon på allvar om jag ville ta med henne hem.. Uh sorgligt. 
Efter barnens lunch lekte vi lite, och sen delade vi in barnen i grupper. Min och Amandas grupp slog ihopa oss, så våra barn fick rita, och sen läst vi för dem. När jag satt och ritade med två av flickorna kom den ena läraren med en av de treåriga pojkarna som storgrät. Läraren sa till mig att han grät för att han saknade mig, för att han älskade mig. Det hade den lilla pojken berättat för läraren. Jag typ smälte inombors. Tio minuter senare kom en annan lärare och log åt oss, och sen sa han att den lilla killen älskade mig. Så himla sött!! 
När vi läste för barnen somnade en kille i min famn, det är nog det mysigaste jag vet! 
 
Efter jobb gick jag och Amanda hem och käkade lunch och chillade lite. vi satte oss ute i trädgården och jag somnade, såklart! Runt halv 4 kom Deo hem för att hämta oss. Hans kompis, vår granne, Daniel kom också och sen åkte vi fyra till ett hotell en bit bort. Där fanns en pool, och man fick lov att ha bikini på sig. Det finns lite annorlunda reglar här i Tanzania än i Sverige. Kläderna är det jobbgaste tycker jag, för man får inte lov att visa sina knä, och man får inte visa Bh-band. Så man måste alltså ha långa byxor och T-shirt. Man kan ha linne sålänge banden inte syns. Därför var det extremt skönt att komma till det hotellet för att bada och sola. Så jag fick lite färg. 
 
När solen gått ner stack vi vidare för att kolla på en annan pool. Deo visade oss var den var så vi kan hitta dit själv. Deo åker till sin skola i Dar imorgon, söndag, Så då får vi klara oss själv. När vi checkat läget där åkte vi vidare till ett slags Zoo. Det är inte som ett zoo hemma, utan djuren går fria.. det var apor överallt och vi kunde se zebror. Men de flesta djuren hade stuckit iväg eftersom vi kom så sent.. så vi ska gå tillbaka en annan dag. Det är som en stor trädgård, så där kan man sitta och dricka något gott, samtidigt som alla möjliga djur springer omkring, sjukt häftigt! 
 
Efter det stack vi vidare till Las vegas bar och chillade lite. Jag fick druckit min första Cola Zero sen jag kom hit. Jag var så himla lycklig. Det är sjukt vad mycket man saknar ifrån sverige redan.. Jag går och drömmer om Taco och lösgodis varje dag.. och jag har inte ens varit här en vecka. Det är möjligt att skicka paket hit, så om någon snäll själ skulle vilja skicka hit Hemmakväll godis och taco kryddor, Då skulle denna tösen bli glad! 
 
När klockan blev 8 var det dags att åka hem, det är då vi äter middag. Så vi åt, hela familjen och vi volontärer. Det har kommit en ny volontär till familjen, Andy. Han är 25 år och kommer från England. Maten här är så sjukt god! häromdagen åt vi chapati, och det är stört gott! blev så lycklig då igen! haha..
 
Jag och de yngre killarna, mina bröder, de är tvillingar.. Vi snackade häromdagen om att vi skulle se Lion King, eftersom jag håller på att lära mig Swahili. Så igår efter maten satte vi igång filmen. Efter typ halva filmen gick strömmen, och den kom inte tillbaka.. så vi gick och la oss istället. 
 
Nu sitter jag i trädgården och bloggar, och alla sönerna och mamman håller på med vattentanken och tvätt. Vi har en stor vattentank i trädgården, och de fyller på den för hand med vatten.. de häller i spann efter spann. Great job, guys! Snat ska jag och Amanda sticka till stan för att träffa Adil. Vi sk akolla runt lite, ooch käka lunch! 
 
Take care! 
 
Kommentera inlägget här: