Swedish girl, living in Africa.

Torsdags utgång!

Kategori: Allmänt

Tjena tjena!
Började dagen klockan 6, då gick alarmet igång. kröp ur mitt myggnät och tog ficklampan med mig för att gå på toaletten. Det fanns ingen ström idag, tur man är utrustad då.
   Jag skulle försöka smyga så mycket som möjligt inne på rummet eftersom Amanda sov, men när jag kom tillbaka in så sprang det fram en ödla ifrån mina kläder, så jag råkade väl ge ifrån ig ett litet läte.. men det verkade som att Amanda sussade vidare så sött så. 

Hoppade i träningskläderna och stack ut på en löprunda innan solen värmde. Så himla skönt!
  Efter rundan, duschen, frukosten och sådär gick jag och Amanda till skolan. Vi undervisade de stora barnen på morgonen och de små på eftermiddagen. Det var skönt, för de små barnen målade bara i målarböcker på eftermiddagen. Jag var nog mer inne i det än barnen hihi.
   Efter skolan gick vi en snabb runda till usa marknaden, för att jag äntligen skulle få köpt de saker jag behövt länge. Hittade dock inget typ.. efter det gick vi hem och vilade oss lite, vi var båda väldigt trötta.
   Runt 6 tiden mötte vi upp Sara nere vid vägen och tog en Dala in till stan och gick till Via Via. Vi träffade Lars och hans volontärkompisar där, och vi käkade middag. Jag brukar gnälla över att vi alltid får ris till middag, men jag beställde faktiskt ris idag, och gud, det var så gott. Kyckling i curry med ris. mums.
   Vi hängde kvar på Via ett tag med Saras pojkvän och hans kompisar, de är afrikaner, och riktigt nice. Jag, Amanda och Sara stack vidare till Mango tree senare där vi träffade några polare. Vi hängde med Hamisi Omii, Adil och Erick. Hamisi och Omii är breakdancers, så vi har träffat dem på masai.
    Vid halv 1 tog vi med oss Hamisi och Omii och drog tillbaka till Via. Där var mycket folk nu, och det är som en gigantiskt trädgård, med tre barer, dansgolv och karaoke! himla soft ställe.
   Jag hade väldigt, väldigt roligt hela kvällen, och de är jag säker på att de andra också hade. Det är så sjukt hur grymma de är på att dansa.. De har lixom battles på dansgolvet, ska filma en dag och slänga upp.
Goa grabbarna!
Natten tog typ aldrig slut, men vi åkte till Hamisi och Omii för vi skulle sova där eftersom vi inte kan sova hemma i usa. Så vi tog det lite lugnt och sådär när vi kom dit, skönt! :)

Haft en grym dag, Som vanligt!

Kommentera inlägget här: