Swedish girl, living in Africa.

USA River!

Kategori: Allmänt

Tjena tjena sweden! 
 
Allt är väl med mig, och mer än så! landade igår på förmiddagen, gjorde inget mer än att sova i princip, var ganska trött efter den långa resan! På kvällen åt jag dock middag ihop med failjen och de andra volontörerna, Lars ifrån danmark, och amanda ifrån sverige. 
Amanda och jag dekar rum, riktigt nice! 
 
idag har vi varit ute hela dagen, vpr koorinator Adil kom och hämtade oss efter frukost, och så gick vi iväg till barnhemmet där vi skall jobba. Barnen sprang till oss direkt när vi kom, och de ville kramas, gosa och bäras. Hur underbart som helst! efter barnhemmet så åkte vi in till stan, arusha för att kolla läget lite. Vi fixade även tanzaniska nummer, så man kan hålla kontakten här med alla, familjen och de andra volontärerna. 
 
Till och från Arusha åkte vi Dala-Dala, det är som en buss.. ungefär. De presser in hur mycket folk som helst.. tänk er det en varm eftermiddag efter en heldag i stekande sol, yummi! 
 
Nu sitter jag här med mina värdföräldrar och kollar lite tv och snackar. ska snart gå och lägga mig, imorgon r första arbetsdagen. 
 
Jag måste säga att allt här är underbart.. allt är så vackert, naturen är outstanding! Familjen är riktigt fantastisk, de har tagit emot oss som sina egna, och man känner sig trygg här. familjen har två hundar som vaktar på nätterna och sover på dagarna, och sen har de typ 15 höns. Och bäst av allt, så har de en sköldpadda, en riktigt stor en, som bara går omkring i trädgården. Hur söt som helst, larvis heter hon, eller något sånt! 
 
Nu ska jag gå och tampas med myggen igen, var dölycklig när jag vaknade imorse för att jag inte blivit attackerad... men där fick jag! hela dagen har det ploppat upp fler och fler mggbett, och snart är jag uppäten. 
 
hugs and kisses to all my kittens! <3
 
Trädgården, I huset till vänster bor hönsen.
 
Så fint här är! 
 
Och här har vi min favorit, Lumi. cutiepie! 

KOMMENTARER:

  • Natta säger:
    2014-01-07 | 19:41:56

    Så fint kan du ju inte bo.. Då räknas det inte. Marcus hälsar att han tror att du är på Rhodos. Puss 😉

  • Mamsi säger:
    2014-01-07 | 20:31:34

    Låter helt underbart! Njut allt du kan, kramar

  • Farbror jan säger:
    2014-01-15 | 20:45:43

    Hej,kommer att kolla varje dag.
    Häftigt måste jag säga !

    Lycka till.

    farbror Jan

Kommentera inlägget här: