Swedish girl, living in Africa.

Vill du hjälpa till?

Kategori: Allmänt

Hej på er!
 
Om ni inte visste det redan, Så volontärarbetar jag på ett barnhem här i Tanzania, Save Africa. 
Jag jobbar där med en annan tjej ifrån Sverige, Amanda. På detta barnhemmet har det tidigare volontärarbetat en tjej som heter Reneé, och hon gjorde en stor insats till barnen, nmnligen att dra in vatten till ett av badrummen på barnhemmet. 
 
På detta barnhem finns ingen el, och det finns bara vatten på ett badrum, där alla barnen tvättar sig, där finns ingen toalett. De är undefär 30-40 barn och många av barnen bor här, dock inte alla, men många av dem gör det. De har inget vatten i sitt kök inomhus, så de måste laga all mat utomhus. Även när barnen är törstiga, måste de springa ut till en kran på gården för att ta vatten, detta tar mycket lång tid under lektionerna. 
 
Jag och Amanda vill hjälpa till genom att dra in vatten till de resterande platser som behöver vatten. Jag älskar verkligen dessa barnen, och jag tycker inte om att de ska leva såhär, när det går att ordna. Vi skall betala så att de kan dra in vatten till deras toalett, så att barnen kan gå på toaletten ordentligt, och tvätta deras händer på toaletten efteråt. Vi vill också dra in vatten i deras kök, Så att de kan förbereda maten inomhus, och barnen kan dricka vatten ifrån en kran. Vi vill även dra vatten till det andra badrummet, där de har ett badkar. Att ha en dusch på 30-40 barn, är ingenting jag skulle vilja ha, och därfär vill jag inte heller att mina små änglar ska ha det heller. 
 
Att dra in vatten till dessa tre utrymmen, som skulle göra så stor skillnad, skulle kosta 766000 Tanzania shilling, det motsvarar ungefär 3064 svenska kronor. Jag och Amanda skall betala detta, för mig är det värt varenda öre.
 
Det behövs även dras el, men det är ett väldigt stort projekt, så vi vill åtminstånde dra vatten in i hela huset, så de har en grund. Förhoppningsvis kommer någon att hjälpa dem med elen sen.
 
Jag undrar om det finns något intresse hos er att hjälpa till? Om det är någon som vill göra ett litet bidrag, får ni gärna kontakta mig. Ni kan skriva en kommentar här på bloggen, eller skicka ett mail till mig, 
varje öre räknas! 

[email protected]
 
Hela denna prosessen kommer att skrivas ut på min blogg, för att jag vill visa att pengarna går till detta, och ingenting annat. Detta projektet kommer även att startas och slutföras när vi är här, så vi kan se att pengarna går till det dem ska. Absolut inte något tvång att hjälpa till! :)
 
Många bäckar små, Så är ni med på att göra deras hus till ett hem? 
 
 
Deras kök. 
 
 
Badkar utan vatten, hur skönt är det? 
 
 
Deras toalett. Hade varit guld att kunna sätta in en riktig toalett. 
Kommentera inlägget här: