Swedish girl, living in Africa.

Farväl Sverige

Kategori: Allmänt

Såja, nu blir jag afrikan.
Jag sitter än en gång i gaten och väntar på boarding av flyget till Tanzania. Denna gången har jag 60kg packning med mig, och denna gången har jag ingen biljett tillbaka.
Nu åker jag hem, för att stanna! Jag har inte riktigt förstått det ännu, men ja, nu bor jag inte i Sverige längre. 

Det är asjobbigt att åka ifrån familj och vänner, såklart! Önskar alla var med mig! Men jag har velat göra detta enda sedan jag var i Tanzania första gången, så detta är helt rätt för mig! Det jobbigaste är att jag faktiskt inte vet när jag träffar mina nära nästa gång. 

Jag har gått och blivit med jobb, fast anställning, lön och grejer. På tisdag kan ni börja kalla mig affärsutvecklingschef, och jag kommer vara King över matoljan. Om 1,5 timme lämnar jag Stockholm, Sverige, Europa, och flyger till Etiopien, sedan vidare till Tanzania där min bättre hälft, min blivande sambo väntar på mig. 

Ni tycker säkert jag är knäpp, som lämnar allt jag vet, all trygghet, all säkerhet och flyttar till Afrika. Men de flesta av er vet säkert redan att jag är knäpp.. :) jag är ännu bara 22 år, det är nu jag ska leva! 

Ta hand om varandra, och till mina nära och kära, jag älskar er, och även om vi är på olika kontinenter, så är jag där precis intill er. 

Puss och kram, hörs i Afrika! 
XO

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-08-29 | 20:10:28

    Lev livet Malin! Vi stugsittare är nog lite avundsjuka över ditt mod!

Kommentera inlägget här: