Swedish girl, living in Africa.

Juldag med gatubarn!

Kategori: Allmänt

God jul mina kära vänner! 

Igår var det julafton, och det var lite annorlunda i år. Jag har aldrig varit ifrån min familj eller Sverige på julafton, så det kändes faktiskt väldigt mycket. 
Vi hade bjudit över några kompisar till oss igår, och vi hade lagar julbord så gott det går här. Maten var jättegod, sällskapet var kanon, och julklappsleken blev en succé! 
Vi hade en väldigt bra julafton, meb jag tänkte mycket på er i Sweden. 

Idag är det julfirande igen, då Tanzania firar jul idag, den 25. 
Vi har precis varit i stan och handlat massa, massa mat. Som vi snart ska slänga ihop för att sedan åka ner till stan och hänga med gatubarn och fira jul med dem. 
Min fantastiska pojkvän har ett sådant stort och underbart hjärta, detta är hans ide. Han tjänar inte alls mycket på sitt jobb, och jag har inte heller gott med pengar, men ändå ska vi ge till de som inte har någonting alls, och det är så oerhört fint. 

Vi har även bestämt för att inte ge varandra några julklappar, dels för att vi inte har några pengar, men även för att vi igår hade en så fin jul och idag ska bjuda dessa barn på mat, så kände vi att det fick bli våran julklapp till varandra! 

Så nu ska vi spendera ytterligare en heldag i köket, yey... Lucky us!  

Hoppas ni alla hade en fin jul, och att ni fick vara tillsammans med era nära och kära :) 

Puss och kram, Krismasi njema! :) 
Kommentera inlägget här: