Swedish girl, living in Africa.

Hejdå Tanzania!

Kategori: Allmänt

Det tar emot att skriva min rubrik idag, men så är det tyvärr!
 
Imorgon lämnar jag Tanzania för denna gången, och det är inte alls kul.
resan hit denna gången var dels för att jobba (såklart) och dels för att försöka lista ut hur jag ska göra i framtiden. Det funkar ju inte riktigt att åka hit och dit hela tiden. Jag har kommit fram till att mitt hem faktiskt är här, i Arusha.
 
Planen är nu att jag ska åka tillbaka till Sverige och jobba så mycket jag kan för att sen flytta hit så fort det går. Vad jag kommer att jobba med när jag är här är ännu inte bestämt, och jag har en del idéer som jag funderar på. Sålänge jag får bo här och leva ett liv här är jag nöjd.
 
Denna resan har varit mycket kortare än förra gången, men den har även påverkat mig starkare än den förra resan hit. Det finns så fruktansvärt mycket skit och misär här, men det finns även så himla mycket kärlek och lycka. Min dröm är att få göra någon större skillnad i detta land som jag älskar. Det är säkert svårt för er att förstå hur man kan ge upp en sån säkerhet i Sverige för att leva ett liv här, men har man väl varit här och upplevt människorna och livet så förstår man.
 
Idag och imorgon är dagar då jag ska säga hejdå till mina kompisar, familjen och de jag jobbat med. Det är aldrig kul att säga hejdå, men eftersom jag vet att jag snart är tillbaka känns det lite lättare i alla fall, och jag har något att se fram emot.
 
Den senaste veckan har varit kanon. I fredags var jag med barnen på Via via och det var jättekul. Barnen var glada och hade hur roligt som helst. Mina vänner var hur underbara som helst och hjälpte mig med allt. Att ta hand om 52 barn själv, är ju omöjligt. I Lördags hade vi kalas hos oss för en kompis som fyllde år. Vi lagade tacos och hade köpt en tårta och presenter. Azizi kom och överraskade oss med en massa kompisar, så de stormade in i lägenheten lite senare på kvällen. Vi hade en skitrolig kväll, och allt var verkligen perfekt. I söndags åkte jag och min mpenzi och hälsade på hans syster på hennes boardingschool med hans mamma och morbror. Vi hade en jättemysig dag och det var kul att träffa familjen. När vi var klara på skolan åkte vi till Snakepark där vi åt lunch och bara mös. Vi red även på en kamel, och det var läskigt haha. Damn, de är ju höga som hus. Vi åkte tillbaka till stan på kvällen och käkade middag och spelade lite biljard, innan vi gick hem och bara tog det lugnt med en film.
 
Idag gör jag inte så mycket, ska möta upp Azizi sen för att leta efter en present i stan, och sen ikväll ska jag ut och äta med ma love, och bara ha det mysigt innan jag åker. Det kommer bli så himla svåååååårt att säga hejdå imorgon, alldelles för svårt.
 
Men men, jag försöker se det positiva i att komma hem. Min pappa kommer stå på flygplatsen när jag landar, och det kommer vara alldeles underbart att få krama honom igen. Det kommer även vara så himla awesome att kunna dricka vatten direkt ur kranen, och jag kommer väl även tycka det är skönt att inte vara svettig konstant. Ett plus med Sverige är ju även att vi har hemmakväll, enought said!
 
men... jag. vill. inte. åka.
 
XOXO ledsen tjej.
 
 
volontärvisa funkar i Azizis bar också
 

Angel <3
 
 
 
 

Mina glada barn <3
 
 

Fanta!
 
 
 
Maji moto, mangoattack.
 
 

Söndagsdate. <3
 
Kommentera inlägget här: