Swedish girl, living in Africa.

Rånad

Kategori: Allmänt

Hej!
 
Idag är det inte ett så kul inlägg som väntar.
Igår hade jag och Sara en riktigt mysig och perfekt dag vid en pool med några kompisar.
En kompis släppte av oss med bilen på Complex där vi skulle handla lite snabbt bara. Detta var precis innan skymning. Vi gick och handlade och sen gick vi hem.
Vägen hem ifrån Complex hem till oss är ungefär 500 meter, kanske lite mer. Vi går där flera gånger om dagen. När vi kommit ungefär halvvägs märker jag hur någon kommer på mig bakifrån och drar i min väska. Som av ren reflex började jag hålla emot och tänkte i mitt huvud att jag skulle slå honom. Men samtidigt i mitt huvud fick jag bara massa bilder av hur folk blir knivhuggna så jag bara släpper väskan. Jag och sara bara står. Ingen fattar någonting av vad som just hände. Sen föll jag ihop på marken och kunde typ inte röra mig.
Så fort jag samlat mig lite reste jag mig upp och vi gick hem. Sen började jag fatta.
Våra gatevakter och några andra som bor på gården pratade med mig, prata med varandra, prata med någon annan. Jag var så out of my mind. Helt plötsligt ser jag hur min väska kastas in på gården genom grinden. Det som är mest obehagligt är att tjuven vet var jag bor och grejer.. Min plånbok var kvar, men i stort sett tom. Mitt leg var kvar dock, och det är jag också glad för. Han hade tagit allt annat jag hade i väskan, iPhone, min Tanzania telefon, mina cash (Vilket inte var mycket) mina solglasögon och tillochmed min bikini. På riktigt asså???? Min bikini? Get real..
 
En man som heter Abbas som bor på vår gård gick och hämtade sin bil och sen körde han oss till polisstationen och pratade med poliserna och skötte allt. Jackson kom också för att hjälpa till och stötta mig. Dessa människor alltså. Världens bästa! <3
Jag fick berätta om vad som blivit stulet och vad som hänt, sen körde vi till platsen det hänt för att visa. Jag bara grät i bilen haha.. Abbas fortsatte bara att säga till mig att jag skulle vara tacksam att jag mådde bra, och nu i efterhand är jag det.
 
Det är "vanligt" här att tjuvar knivhugger/misshandlar och även dödar sina offer, så jag kom undan väldigt bra med lite rivmärken på armen. Jag och Sara kommer aldrig gå någonstans när solen börjar gå ner, vi kommer åka taxi även om det bara är 500 meter. Shit happens, och det kan gå så fort har vi förstått nu.
 
Vi hängde med kompisar ut för att slippa tänka på skiten som hänt och bara slappna av och ha kul, och det gick jättebra! Jackson hämtade oss och körde hem oss sen också. Idag har jag en del saker att ta tag i, det förstår ni nog haha. Jag behöver ny telefon, spärra saker, och greja. Mindre kul att vara mig just nu, men jag har ju min sara som finns här :)
 
Idag kommer även Saras familj, de ska stanna här i en vecka så det ska bli jättekul! :)
Nu ska jag käka en pizza och ta det lugnt!
Hoppas allt är bra med er
XOXO
 

KOMMENTARER:

  • Helena Møller säger:
    2015-01-11 | 12:16:46

    Var rädd om dig och så bra att det inte hände något värre! Fy så obehagligt käraste Malin, åk nu taxi!!! Kram

    Svar: Jag ska alltid åka taxi nu, ja! :)
    Malin Andersson

Kommentera inlägget här: