Swedish girl, living in Africa.

Chill dag.

Kategori: Allmänt

Mambo!
Idag har ännu en chill dag..


Vaknade sådär runt 8 tiden, av Amandas skrikande grodor (väckarklockan). När vi
mornat(?) oss några minuter kröp vi ur våra myggnät och gick upp ur sängen. Jag hade planerat en riktigt härlig dusch sådär på morgonkvisten.
  Med glada steg och väldigt längtande gick jag till duschen. Hänger handduken på dörren, sätter ner schampoo, balsam och sådär på golvet, vrider om kranen till duschen. 5 sekunder senare kommer besvikelsen, Det finns inget vatten idag.

Såhär är det emellanåt här, det gör inte så mycket.. man klarar sig, men när man sett fram emot en riktigt ordentlig, härlig dusch.. skulle till och med raka benen(!!!!!) DÅ blir man lite ledsen. Nog om det.
Jag gick snällt tillbaka till rummet och klädde på mig, och sen gick jag ut och åt frukost.
 Idag drack jag Africafe för första gången. Det är afrikanskt kaffe (surprise..). Det är som svenskt snabbkaffe, ingen favorit.. men man kan ju vänja sig vid allt. 

Vi gick till skolan i vanlig ordning efter frukosten. Det är fortfarande Holiday idag, men det var fler barn på skolan idag så vi hade lite lektioner. Idag var jag med de yngre barnen, vilket faktiskt är jobbigare. De kan inte alls mycket engelska, så det blir så himla jobbigt att förklara för dem och lära dem. Missar i kommunikationen uppstår ofta. Jag gav dem Breaktime ganska tidigt idag, eftersom varken dem eller jag hade någon som helst koncentration.
  Vi gick ut och lekte, och det var en av de sämre dagarna idag. Två av pojkarna ville busa med mig, och sprang ut på vägen och låtsades smita.. vilket de absolut inte får, eftersom det gör många piki-piki och bilar där, och de kör som galningar. Jag sprang efter dem och bar in dem gång på gång. Till slut började de båda gråta stört mycket, och började slå på mig och bitas och rivas. Där stod jag.. tog upp dem i famnen fast de protesterade väldigt mycket, och två minuter senare var jag favorit igen, och den ena killen släpte inte taget om mig resten av dagen. hmm..
  Det kom även fem nya volontärer ifrån England och hälsade på oss idag. De ska kolla på fyra olika skolor/barnhem, sen ska de välja var de vill jobba. Förhoppningsvis kommer någon av dem till oss, de var sjukt härliga människor, jäkligt trevliga. 

Efter jobb gick jag och Amanda till Tand's Hand's. Det är ett Muzungo ställe. Vi käkade lunch där och hängde ett par timmar (de har wi-fi...)
  Påvägen hem gick vi in om Leganga Supermarket och handlade det vi behövde för att göra en äppelpaj, vi har lovat familjen att göra det. Nu har vi varit hemma i en timme ungefär och äppelpajen är fortfarande i ugnen, den är alldelles strax klar. Amanda var så noga med att vi skulle hitta ett recept.. Så det gjorde ju jag, och när vi börjar baka så går hon bananas. "bara kör, ta lite av varje och smaka av, bara köööör" haha. 
  Jag är som vanligt hungrig, och längtar tills middagen är klar, vilket är om typ en timme. Just nu chillar jag i soffan framför Trollkarlen av OZ. Efter middagen ska jag duscha, för nu jäklar finns det vatten. Ska be en bön om att strömmen inte går.. För jag tänker inte duscha med ficklampan.. 

Ah, imorgon ska jag till sjukhuset btw.. Mitt ohärliga utslag i armvecket har utvecklats till massa sår över blodådrorna, och jag är väldigt svullen.. Gör ont som attan, så jag måste checka vad det är. En lärare på skolan tror jag blivit biten av en spindel. Imorgon lär jag ju få svar! 


Slänger in lite random bilder till er. 
Ha det så bra i snön! :) 

 
Här är min säng. Delar ju rum med Amanda. Riktigt nice säng btw. 
 
 
Min Aisha, som jag inte träffat sen i fredags. (sad face)
 
 
HAHA, alltså. Amanda gjorde denna bilden på min teleon. Det var han som rev och bet mig. Vet att jag uppdaterade denna bilden innan, men denna Amanda gjort är ju episk. Han är både galen och söt. 
 
 
 
Kommentera inlägget här: