Swedish girl, living in Africa.

Bättre lycka andra gången!

Kategori: Allmänt

Tjena tjena! 
 
YES, idag hittade jag skorna!!! Min kompis kom och hämtade mig vid 10 på hotellet, så gick vi iväg och tog en dala dala till en marknad. Inte någonstans på marknaden hade de skorna jag var ute efter, så vi gick vidare till en annan marknad, och en tredje marknad, och en fjärde... Vi kom närmre och närmre målet hela tiden, och drygt 3 timmar efter start hittade vi äntligen mina Nike air. Tjoho! 
 
Efter att vi hittat skorna åkte vi hem till hans familj och hälsade på lite snabbt. Människorna här tycker oftast det är väldigt kul att visa var de vuxit upp, och presentera sina vänner för sin familj. Så det är trevligt, de är väldigt lätta människor att ha med att göra, och man känner sig alltid välkommen. 
 
Efter familjebesöket åkte vi tillbaka till stan för att käka lunch, chapati maharage, mumsigt!! 
 
Nu myser jag på hotellet med wifi och sådär, har packat ihop väskan, ikväll bär det av till Dar es salaam med nattfärjan. Färjan går ifrån hamn 21.00, sen lägger den till i Dar es salaams hamn 06.00. Vet inte hur länge jag kommer stanna i Dar, men där finns en hel del att göra, så kanske blir där resten av tiden, har ju trots allt lite vänner där. Jag känner mig färdig med Zanzibar nu, Hur underbart som helst, men jag blir ite rastlös, så mot nya äventyr!! 
 
Nnapenda Zanzibar! 
<3
Kommentera inlägget här: