Swedish girl, living in Africa.

Dålig start, bra avslut!

Kategori: Allmänt

Halli hallå! 
 
Ja, min dag började ju sådär... Vaknade mitt i natten av att jag mådde väldigt illa.. Så halva natten spenderades på toaletten varvat med fosterställning i sängen och svettningar från helvetet. 
Eftersom jag var både magsjuk och hade bra med feber så blev jag lite orolig där direkt. När jag vaknade på morgonen hade min feber dock gått över och jag mådde bättre. 
Det går inte så bra för mig när jag äter dock.. det blir lixom inte så länge maten vill stanna i magen, men men, Det går nog över till jag gifter mig. 
 
Hela förmiddagen sysselsatte jag mig med att försöka hitta en marknad med begagnade skor, vilket var svårare än väntat. Det går ju bara att hitta nya saker här.. Vem vill ha det ?!?!?! Jag är nog lite för mycket afrikan nu.. men det har sin charm vetni! 
Efter cirka tre timmars vandrande mot absolut ovetande gav jag upp och skulle gå tillbaka. Det gick ju sådär. Ha gärna i tankarna att jag trots allt är magsjuk.. Är det dags så finns det lixom inte tid att vara vilse, långt ifrån mitt badrum.. Nåväl, jag klarade mig utan olyckor, och hamnade å Marcury's bar. Blev besviken att de inte spelade några Queen låtar, och att priset var väldigt, väldigt kryddat, mycket mer kryddat än vad maten var, och då sägs det ändå att jag är på kryddornas ö... pyttsan! Undra vart de gömmer kryddorna. 
 
Nåväl. Efter lunchen spatserade jag hemåt, vilket tog en jäkla tid. Hela denna stan är fylld av små, små, krokiga, smala gränder.. Det är ganska lätt att gå vilse.. 
Väl hemma på hotellet satte jag igång med tvätten.. Det är ju dags igen dåva... Inte det bästa jag vet, men men.. det går ju ganska fort. La kläderna i tvättmedel, och tänkte att idag ska jag göra en riktig lyxtvätt, så jag låter kläderna ligga i vattnet med tvättmedel en timme eller så.. Så jag gick ner och vhillade på nedanvåningen där Wi-fit finns, och så gick tiden. Satte mig utanför hotellet för att ta lite luft och bara njuta av... jag vet inte, men skönt var det. Då spatserar en kille jag träffat på en fest i kendwa förbi, bara sådär. Så han bjöd hem mig på lunch, och sen efter det tog vi en promenad, och sen hälsade vi på hans bror, och SEN kom jag på, att min tvätt måste ju sköljas och hänga upp så den är torr imorgon... attsingen. Hade hur som helst en mycket trevlig kväll, det är nog viktigare än att mina kläder torkar.
 
Har stora planer på morgondagen med min kompis, han ska hämta upp mig vid 10 så ska vi göra ett försök tillsammans att hitta skor, bättre lycka med en local.. Det borde vara ett ordspråk. 
 
Nu ska jag fortsätta njuta av min tillvaro, och tänka på hur fantastiskt mitt liv är. 
Pussar och kramar! :) 
 
Kommentera inlägget här: