Swedish girl, living in Africa.

Slut på semestern

Kategori: Allmänt

Tjena! 

Ah idag var det slut på semestern. Det har varit en himla skön semester och det har varit skönt att catcha up med alla kompisarna och så! 

Idag började arbetet! 
Imorse ställde vi klockan(!!) för att komma upp i tid och åka till kontoret i usa. Vi mötte upp Jackson i stan först för att lämna våra pass. Det visade sig att vi måste betala work visa.. Det kostar alltså 200 dollar för att få jobba här i 4 veckor. Och vi jobbar gratis. Som
Att man inte betalat jättemycket redan.. 

På kontoret var Cate, en kvinna som jobbar för OKIA. Vi pratade om hur allt skulle gå till och lite mer grundligt om projektet. Jag kommer att skriva ett mer utförligt inlägg imorgon mer om projektet. Vi bestämde att vi skulle träffas lite senare igen på eftermiddagen för att tillsammans åka till en av de kvinnor som redan fått hjälp av Women Empowering, då hon fått en symaskin så att hon kan sy kläder som hon kan sälja. 

Emellan båda våra möten med Cate passade jag på att hälsa på min familjs butik eftersom vi ändå var i usa. Min afrikanska familj det vill säga, dem jag bodde hos sist jag var här. Baba var inte där, men mama och två av mina bröstar var där :) det var Supermysigt att träffa dem och jag ska dit imorgon med så jag får träffa min crazy baba. 

Vi mötte upp Cate igen på kontoret och tog en dala in mot stan för att
Åka hem till denna kvinnan, mama Mariam. 

Hon bor i ett rum där hon även har sin shop. I detta rum bor även hennes två barn. Detta rummet är ungefär 13 kvadratmeter. Hur kan livet vara så orättvist?? Blir så ledsen. 

Efter hembesöket hos mama Mariam åkte vi vidare in till stan och nu sitter vi på complex och tar det lite lugnt. 
Idag har jag även börjat spåna lite på ännu ett nytt projekt som jag vill göra, men det får vänta tills hösten. Nu är jag här, och jobbar med detta. 

Vi ska strax gå hem och äta rester som blev över igår när vi bjöd Jackson på käk, och sen ska vi åka till via för en movienight, så himla mysigt! 
Imorgon ska jag ut och jogga på morgonen, semestern är ju som sagt slut... 

Skriver mer imorgon, glöm inte att läsa då! XO


Semester


På min gata.


Lite solning fick man klämma in också 


Cates dotter var med på jobb idag 


Mama Mariam

Kommentera inlägget här: