Swedish girl, living in Africa.

Hjälp kära vänner!

Kategori: Allmänt

Hej hej! 
 
Ja livet i Tanzania är sig likt, man vet aldrig vad som händer. Det är ju lite som Paradise Hotels ord
'Man vet aldrig vad som kan hända i paradiset'
ja minsann, exakt så är det! 
 
Jag har sprungit på en inte alltför trevlig sak här på mina vägar i Tanzania. Och jag skulle vilja be er om lite hjälp på vägen. 
Det finns en flicka som står mig nära, en helt underbar flicka. Hon är 16 år, och gick i skolan. HOn har tidigare blivit flyttad från en fantastisk skola pga pengar.. Som alltid tycks vara ett jädrans problem. 
 
Hon har sedan dag ett vantrivts på den nya skolan, där alla elever måste springa för att få mat innan den är slut, och där eleverna blir slagna en hel del. 
Häromveckan blev den här flickan svårt slagen utav en lärare, och hon blev även avstängd och hemskickad ifrån skolan, för någonting som hon inte har gjort. De skickade hem henne med ett brev där det står att hon bett om att byta skola, så de har inte ens erkänt att de stängt av henne på väldigt oklara grunder. 
 
Nu måste familjen hitta en ny skola till flickan, och det har de inte råd med. Jag kan inte ensam hjälpa henne, då det är relativt dyrt. Om hon inte börjar skolan igen innan Oktober är slut kommer hon behöva gå om ett helt år. 
Om det finns någon vänlig själv där ute som skulle vilja bidra med någonting, så är jag otroligt tacksam över det. 
För att sätta henne i en ny skola, som varar fram tills att hennes studier är klara innan universitetet skulle kosta ungefär motsvarande 6-8000 svenska kronor. Alla bäckar små som man så fint säger. 
 
Så om någon vill hjälpa denna flickan så snälla kontakta mig. Hon har möjlighet till en framtid, och hon vill verkligen gå i skolan. Hon sitter ofta och berättar om sina framtida business planer för mig. Denna lilla tjej med så stora drömmar.
Ni kan nå mig på facebook, eller på min mejl 
 
Tack för ni tog er tid att läsa! 
Kram :) 
Kommentera inlägget här: