Swedish girl, living in Africa.

Nytt jobb!

Kategori: Allmänt

Såja, då var arbetslösheten över! 

Började idag på mitt nya jobb, som
Sales and marketing. 
Nu säljer jag bilar! Det är så skönt att utbildning och så vidare inte riktigt krävs här, sålänge man är vit. Helt sjukt skit, men bra för mig.. 

Hade en väldigt slö dag på jobb, fick installerat mig i "butiken" där jag är chef, och jag frågade tjejen jag jobbar med vad hon gör när vi inte har kunder, och hur mycket hon säljer ungefär.. Fick som svar "nej är det inga kunder här så sover jag.. Jag har aldrig sålt något"

Okej, så det är alltså detta jag ska jobba med.. Känns som min största uppgift blir att väcks henne och sälja alla bilar själv.. Men jag klagar inte, har lön+ provision så jag tackar väl henne! :) 

Imorgon tänkte jag ta ännu en lugn dag på jobb och lära mig allt jag kan, och eventuellt på onsdag börja träffa kunder. Min chef är awesome. Känner honom sen tidigare jobb, och han jobbar inte på samma sätt som min förra chef, tack Gud för det! 

Annars har det väl inte hänt så mycket.. Vi var på maji moto förra veckan och badade lite. Det var mysigt :) jag har faktiskt inte gjort någonting alls sen dess... Haft några swahili lektioner, annars, nej! 

Vi har haft en tjuv på besök också.. Dock utanför vår trädgård, men han stal vårt vatten! Vi har en vattentank, och våra rör är kopplade utanför (why???) trädgården och går direkt upp till den, så någon skar sönder den, och vibbar utan vatten... Säg det i Sverige om ni kan! ;) 

Ja okej, jag har inget mer att säga. 
Puss och kram 


Världens snyggaste man! 


Öken 


Utflykt 


Maji moto 


Min bästa vän!



Oh ja.. Vi var och åt på ett steakhouse kind off.. Masai bok är lycklig med 500g KÖTTTTTTT. 


Kommentera inlägget här: