Swedish girl, living in Africa.

Att inte ge upp!

Kategori: Allmänt

Tjena tjena! 
 
Som ni kanske förstått är jag ibland lite trött på barnens beteende på barnhemmet. Det är absolut inte barnen jag är trött på, och det är heller inte barnens fel. 
 
Det finns absolut inget system på barnens dag. De har lixom inget schema, och det håller inte när det gäller barn. De kan sitta och fokusera på sin matteuppgift i max 20 minuter, och sen är det fullt liv i klassrummet. Det finns inte heller någon dörr emellan babyclass och de större barnens klassrum. 
 
När barnen tappar fokus springer de bara omkring och de skriker. De slåss även en hel del med varandra, och ibland slår de även på mig. Lärarnas lösning på detta är att straffa barnen genom att slå dem med en pinne. Det är normalt här, och det är så de gör här... Jag klarar absolut inte av att jobba i denna miljön längre, men jag kan inte ge upp om mina fina barn. 
 
Idag hade jag ett litet möte med han som äger barnhemmet för att prata med honom om att jag inte trivdes med mitt jobb, eftersom det är absolut kaos. Jag dusskiterade även med honom att jag anser att vi behöver ett system. Barnen behöver ett schema, och de behöver lära sig att visa respekt. 
 
Det är faktiskt inte bara pengar som behövs för att dessa barnen ska få ett bättre, de måste även lära sig hur man kan bete sig, och att man ska respektera andra. Om de inte får lära sig detta, och om de inte får ha några rutiner tror jag att de kommer få det ännu svårare bland folk sen. Jag har även pratat med han som äger barnhemmet att det absolut inte är en bra lösning att slå barnen när de gör fel, eftersom de då visar att det är okej att slå folk när de gör fel. Det är ju inte konstigt att de slår på varandra så mycket, de får ju lära sig att det är så man gör. 
 
Jag ska nu då kämpa för att detta ska fungera, att ha ett system. Det kommer bli en svår prosess, eftersom vi just nu ligger på noll, om inte under. Jag sa till han som äger barnhemmet att mitt mål är att se en stor förändring på barnens prestationer i skolan innan jag åker hem. Så nu är det bara att kriga... 
Mission impossible, started! 
 
 
<3

KOMMENTARER:

  • Natta säger:
    2014-02-08 | 00:07:06

    Kör hårt darl! Det klarar du ❤️❤️

Kommentera inlägget här: