Swedish girl, living in Africa.

2 veckor in.

Kategori: Allmänt

Hallå hallå! 

Ja nu har jag, som titeln avslöjar, bott här i 2 veckor. Här är inget nytt under solen, förutom att det inte finns någon sol.. 

Okej, saker och ting börjar gå emot mig liiiiite mer än mitt tålamod orkar, och sådär är det alltid för mig här. 

Jag tycker inte alls om mitt jobb, jag har tillochmed försökt säga upp mig, men det ville dem inte. Utan jag ska ge dem tid.. Jag har även satsat lite på att bli sparkad, men jag får istället beröm och bra feedback. Så på den punkten går det inte bra. 

Jag och Bob letar även hus, och det är vad det är.. (Läs; ett jävla helvete) 
Vi har farit fram och tillbaka till höger och vänster, och i förrgår hittade vi det perfekta huset. Vi hittade på riktigt hem. Och vi älskar det. 

Igår hade vi sagt att vi skulle bestämma oss för ett hus, så vi kollade på några hus men till slut bestämde vi oss för vårt palats. Och NU börjar problemen.

Mäklaren höjde helt plötsligt priset. Och detta huset var lite över vår budget redan, så då blev jag vansinnig. Jag lyckades säga till honom och få tillbaka priset på det vi ville betala, och allt var fine. Senare kom han med att vi måste betala ett år i förväg, när vi igår kom överens om 6 månader.. Så jag berättade snällt för honom att han var ett jävla skämt. 

Så nu ska han lösa att vi betalar 6 månader, annars kan han dra.. Så vi får se hur det går med det. 

Älskar Afrika. Så mycket. Speciellt just nu. 

Nu sitter jag på jobb, och ska snart packa ihop för att gå hem till mitt
Hjärta! :) ikväll ska vi förhoppningsvis inte göra någonting, för jag är så trött, och så jävla förbannad. 

Puss och kram :D 
Kommentera inlägget här: